Ogłaszamy konkurs na stanowisko Głównego Księgowego!
Miejsce wykonywania pracy: Dom Kultury w Strzelnie,
Wymiar etatu: 3/4 etatu,
Rodzaj umowy: umowa o pracę.
Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem Głównego księgowego.
Wymagania niezbędne (obligatoryjne – podlegające ocenie w ramach wstępnej selekcji kandydatów) – zgodnie z art. 54 ust. 2 Ustawy o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r. (Dz. U. z 2021 r., poz. 305):
1) Ma obywatelstwo polskie.
2) Ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
3) Nie był prawomocnie skazany za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe.
4) Spełnia jeden z poniższych warunków:
- a) ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
- b) ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
- c) jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- d) posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
Zakres obowiązków osoby zatrudnionej na stanowisku głównego księgowego:
- Prowadzenie rachunkowości Domu Kultury w Strzelnie zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi z rachunku instytucji kultury;
- Sporządzanie niezbędnych dla bieżącego zarządzania przez Dyrektora instytucji kultury sprawozdań kwartalnych o realizacji planu finansowego;
- Przygotowywanie projektów budżetu instytucji kultury oraz harmonogramu wydatków oraz współpraca z Dyrektorem przy ustalaniu planu finansowego instytucji kultury;
- Naliczania wynagrodzeń pracowniczych, zaliczek podatkowych, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, potrąceń oraz terminowości ich przekazywania;
- Nadzorowanie, przygotowanie i realizacja umów o pracę i umów cywilnoprawnych i prowadzenie ich obsługi księgowej;
- Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym instytucji kultury, kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
- Prowadzenie ewidencji księgowej wyposażenia, sprzętu oraz innych wartości rzeczowych, środków trwałych ich umorzenia zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- Opracowanie dokumentów regulujących organizację rachunkowości w instytucjach kultury;
- Znajomość planu kont, instrukcji obiegu dokumentów, instrukcji kasowej, instrukcji inwentaryzacji i innych zarządzeń wewnętrznych regulujących funkcjonowanie gospodarki finansowej instytucji kultury;
- Obliczanie podatku dochodowego od osób prawnych oraz sporządzanie deklaracji tego podatku;
- Obliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych oraz sporządzanie deklaracji tego podatku;
- Obsługa programu przeznaczonego do sporządzania, rozliczania i przesyłania drogą elektroniczną dokumentacji do ZUS i Urzędu Skarbowego;
- Rozliczanie pozyskanych środków finansowych (w tym unijnych) na cele statutowe DKS;
- Przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych;
- Wykonywanie innych nie wymienionych wyżej zadań, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych wydanych przez Dyrektora jednostki należą do obowiązków Głównego Księgowego.
Warunki pracy na danym stanowisku:
- Praca administracyjno-biurowa.
- Praca przed komputerem powyżej 4 godzin na dobę.
- Osobny pokój w DKS.
- Praca w trybie jednozmianowym, przeciętnie do 6 godzin na dobę/30 godzin tygodniowo.
- Budynek częściowo przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
Wymagane dokumenty:
- Życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informacje o stażu pracy (życiorys powinien być napisany w taki sposób by można było ocenić spełnienie warunków zawartych w części określenie wymagań związanych ze stanowiskiem Głównego księgowego).
- Oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 289) (wzór oświadczenia dostępny do pobrania: tutaj).
- Oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji.
Termin i miejsce składania dokumentów:
- Termin: do dnia 28 lutego 2025 r. do godziny 16:00.
- Sposób składania dokumentów aplikacyjnych:
- Osobiście (w godzinach 8:00-16:00) lub listownie do Domu Kultury w Strzelnie (ul. Gimnazjalna 26, 88-320 Strzelno);
- liczy się termin wpływu dokumentów do instytucji kultury,
- w zamkniętych kopertach podpisanych imieniem, nazwiskiem, z numerem telefonu kontaktowego i e-mailem kandydata, z dopiskiem „Konkurs na stanowisko Głównego księgowego w DKS”.
Dodatkowe informacje:
1) Aplikacje, które wpłyną po wskazanym terminie nie będą rozpatrywane.
2) Procedura naboru na stanowisko jest przeprowadzona dwuetapowo i obejmuje:
– I etap – kwalifikacja formalna: badanie złożonych ofert pod względem ich kompletności i spełnienia wymagań formalnych.
– II etap- kwalifikacja merytoryczna obejmująca rozmowę kwalifikacyjną z komisją konkursową powołaną przez Dyrektora Domu Kultury w Strzelnie
3) O terminie i miejscu przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni telefonicznie.
4) Miejska Biblioteka Publiczna w Strzelnie również ogłasza konkurs na stanowisko Głównego Księgowego w wymiarze pracy: 1/4 etatu. Do tej pory funkcję tą pełniła jedna osoba, za swoje stanowisko pracy uznając siedzibę w Domu Kultury w Strzelnie.
Zapraszamy!