Artystyczna Wioska Emila i Pippi
Artystyczna Wioska Emila i Pippi zawita do Strzelna!
Z radością informujemy, że Dom Kultury w Strzelnie ponownie otrzymał dotację na realizację programu Lato w teatrze. Poprzednio zastanawialiśmy się co jest „Po drugiej stronie okna” a w tym roku budować będziemy artystyczną wioskę Emila i Pippi.
W związku z powyższym ogłaszamy nabór na bezpłatne półkolonie artystyczne dla dzieci
i młodzieży w wieku 8-16 lat, które odbędą się podczas dwóch ostatnich tygodni wakacji (od 17 do 29 sierpnia 2020) w Domu Kultury w Strzelnie.
Informacji na temat rekrutacji udziela Arkadiusz Kubiak: 523189218 e-mail: a.kubiak@dkstrzelno.pl
Zgłoszenia przyjmujemy od 16 czerwca 2020 w godzinach funkcjonowania Domu Kultury
w Strzelnie.
Liczba miejsc jest ograniczona (20).
O przyjęciu na półkolonie “Artystyczna wioska Emila i Pippi” oczywiście decyduje kolejność złożenia kompletu prawidłowo wypełnionych przez rodzica lub opiekuna prawnego oraz zaakceptowanych przez Kierownika półkolonii dokumentów to jest:
a) Regulaminu półkolonii artystycznych,
b) Oświadczeń o wyrażeniu zgody,
c) Karty kwalifikacyjnej uczestnika wypoczynku,
d) Wykonanej samodzielnie przez zgłaszanego uczestnika pracy artystycznej
w dowolnej formie (np. plakat, opowiadanie, rysunek, kolaż, komiks, nagrania video) na temat „Jacy Twoim zdaniem byliby współcześni bohaterowie książek Astrid Lindgren Pippi i Emil?”.
Dokumenty rekrutacyjne oczywiście można pobrać ze strony https://dkstrzelno.pl/kontakt/do-pobrania/ lub odebrać osobiście w siedzibie DKS (ulica Gimnazjalna 26, I piętro – pokój animatorów od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 – 16:00).
Informujemy, że w projekcie weźmie udział 4 dzieci ze spektrum autyzmu.
O projekcie
Przygody Fizi Pończoszanki oraz Emila ze Smalandii autorstwa Astrid Lindgren z pewnością staną się dla nas najważniejszymi odniesieniami literackimi. Zarówno Pippi, jak i Emil charakteryzowali się bezsprzeczną niezależnością, kreatywnością i odwagą w realizowaniu swoich pomysłów. Ich zachowanie nie było entuzjastycznie przyjmowane przez społeczność, w której żyli.
Z pewnością byli wyjątkowi, obnażali bezsens stereotypów, umieli wyrażać swoje zdanie. W związku z tym śledzenie ich przygód i poznawanie ich samych rozpocznie proces poszukiwania odpowiedzi na pytanie o naszą wyjątkowość, ale także o to, czy możemy być naprawdę sobą? I co to właściwie znaczy? Kiedy nie mogę być sobą? I kto o tym decyduje? Kto ustala normy i dlaczego? Chcemy, by Emil i Pippi stali się dla uczestników punktem wyjścia do poszukiwania własnych odpowiedzi na pytanie o wyjątkowość każdego człowieka i granice jego wolności. Zdecydowaliśmy się na wybór dwójki bohaterów, ponieważ chcemy, by dzieci mogły wybrać, z którym z nich chcą się utożsamić. Choć Emil ma tylko 5 lat, jego zachowanie niejednokrotnie imponuje starszym dzieciom. Niewątpliwie ma temperament i siłę bliską Pippi. Wspólnie z uczestnikami stworzymy swój twórczy mikroświat, własną wioskę Pippi i Emila. Zaprojektujemy przestrzeń do wspólnej zabawy, dyskusji, odkrywania siebie poprzez sztukę (teatralną, plastyczną, muzyczną, taneczną i literacką), a także odpoczynku. Chcemy, by dzieci mogły się zatrzymać, skupić na swoich potrzebach i emocjach, doświadczyć ciszy i bycia ze sobą ponieważ pomoże im to dostrzec swoją wyjątkowość.
Opis programu Lata w teatrze
Lato w Teatrze to program Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego
w Warszawie, realizowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jego celem jest popularyzowanie pedagogiki teatralnej. Program składa się z konkursu grantowego na realizację dwutygodniowych warsztatów artystycznych dla dzieci i młodzieży. Obejmuje on także szkolenia z zakresu pedagogiki teatru oraz artystyczno-edukacyjne projekty objazdowe w namiocie cyrkowym.
W aktualnej 13. edycji programu dofinansowanie otrzymało 40 ośrodków z całej Polski – 17 organizacji pozarządowych i 23 samorządowe instytucje kultury.
Instytucje, które w poprzednich latach co najmniej trzykrotnie organizowały Lato w teatrze, mają za zadanie zrealizować projekt wspólnie z organizacją partnerską, która dotychczas nie brała udziału w programie. Ten moduł został nazwany Lato w teatrze +, a dofinansowanie przyznano 4 ośrodkom.
Autorskie warsztaty przygotowywane przez pedagogów i artystów są dla dzieci
i młodzieży szansą na poznanie i samodzielne wykorzystanie teatralnego języka, a przede wszystkim na twórcze wyrażenie siebie i zabawę teatrem.
Więcej informacji na temat programu na:
www.facebook.com/programLatowteatrze
Lato w Teatrze 2020 organizują:
W ramach modułu Lato w Teatrze+:
Gminny Ośrodek Kultury w Górznie + Gminne Centrum Kultury i Biblioteka w Płośnicy
Gminny Ośrodek Kultury w Stepnicy + Stowarzyszenia Plantacja Wyobraźni – Mały Dom z Barlinka
Grupa Inicjatywna Baranówko + Wiejskie Stowarzyszenie Integracyjne Wiestin
Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie + Fundacja Migawka
W ramach modułu Lato w Teatrze:
A la teatr, Babiogórskie Centrum Kultury im. dr Urszuli Janickiej – Krzywdy, Biblioteka – Centrum Kultury i Promocji Gminy Lubiewo, Centrum Kultury i Promocji Gminy Ciężkowice, Centrum Kultury i Promocji Gminy Strzyżewice z siedzibą w Piotrowicach, Centrum Kultury i Sportu w Jabłonowie Pomorskim, Centrum Kultury i Sztuki w Skierniewicach, Dom Kultury w Strzelnie, Fundacja Ditero, Fundacja KONTRA/BANDA, Fundacja MUCHA, Fundacja PRO FUTURO, Fundacja t:, Fundacja Teatr Latarnia, Fundacja TIFF Collective, Gminne Centrum Kultury w Gorzycach, Gminny Ośrodek Kultury w Uściu Gorlickim, Lubartowski Ośrodek Kultury, Małopolski Instytut Kultury w Krakowie, Miejski Teatr Miniatura, Ośrodek Teatralny Kana, Ośrodek Kultury Kraków – Nowa Huta, Słupski Ośrodek Kultury, Stowarzyszenie Bliżej Szkoły, Stowarzyszenie Kolektyw Kobietostan, Stowarzyszenie K.O.T., Stowarzyszenie Multi.Art, Stowarzyszenie Origo, Stowarzyszenie Rozwoju Gminy Dobre, Stowarzyszenie Teatr Nowy, Suwalski Ośrodek Kultury, Śląski Teatr Lalki i Aktora “Ateneum, Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy, Teatr im. Wilama Horzycy w Toruniu, Teatr Kameralny w Bydgoszczy, Terra Artis Lanckorona